24 July 2010

bób z boczkiem w sosie śmietanowym


Czas by zacząć nadrabiać zaległe wpisy. Mieliśmy nasze wakacje, które jak wszystko miłe szybko się skończyły. Upał też nie bardzo sprzyjał pichceniu i odebrał mi zapał do spędzania czasu przy komputerze. Korzystam z pierwszego chłodniejszego dnia po fali upałów i chciałabym zaproponować mój ukochany bób ,świetny na szybki letni obiad.

Bób z boczkiem w sosie śmietanowym

1/2 kg bobu świeżego
100 g chudego boczku
1 mała cebula
łyżka oliwy
200 ml śmietanki 18%
szczypiorek lub inna "zielenina"
sól/pieprz

Bób zalałam wrzątkiem i obgotowywałam w osolonej wodzie około 15 minut (do miękkości). Lekko przestudzony obrałam ze skórek.
Boczek i cebule pokroiłam w kostkę. W rondelku (lub na dużej patelni) podsmażyłam na oliwie boczek i cebulę. Dodałam bób, chwilkę podsmażyłam mieszając i zalałam całość śmietanką. Doprawiłam solą i pieprzem i chwilkę gotowałam aż się sos lekko zagęścił. Na koniec dodałam posiekany szczypiorek. Podałam z ugotowanymi młodymi ziemniaczkami. Pyszne!

7 comments:

  1. zupełnie inne przyrządzenie bobu od tych, które znam. pysznie.

    ReplyDelete
  2. rewelacja , bób uwielbiam

    ReplyDelete
  3. Tak bobu nigdy nie próbowałam, interesujący przepis :)

    ReplyDelete
  4. ciekawe, takiej kombinacji jeszcze nie jadlam, pozdrawiam

    ReplyDelete
  5. Bób zwykle jadam po prostu ugotowany,ale taka propozycja bardzo mi się podoba :)

    Pozdrawiam:)

    ReplyDelete
  6. Polecam bo nam bardzo smakował!

    ReplyDelete
  7. Boczku nie miałam, więc zamiast niego podsmazyłam prawdziwą wiejską kiełbaskę wędzoną.Reszta bez zmian. Wyszło pyszne.

    ReplyDelete