3 April 2021

Hot Cross Buns w kolejnej odsłonie

 


Wraz z życzeniami radosnych i zdrowych Świąt Wielkanocnych przedstawiam kolejny przepis na przepyszne i aromatyczne "Hot Cross Buns", tradycyjne angielskie wielkanocne bułeczki. W tym roku wykorzystałam przepis Mary Merry. Bułeczki wyszły mięciutkie, bardzo smaczne, zwłaszcza świeżo upieczone, jeszcze letnie posmarowane masełkiem :-) Idealne do herbaty, kawy czy szklanki zimnego mleka :-)

Hot Cross Buns

500 g mąki pszennej chlebowej

75 gr drobnego cukru

2 łyżeczki przyprawy korzennej "mixed spice"

1 łyżeczka mielonego cynamonu (pominęłam)

skórka otarta z 1 cytryny

10 gr soli

10 gr suchych drożdży (użyłam 20 gr świeżych)

40 gr masła

300 ml mleka

1 jajko

200 gr rodzynek (użyłam "currants")

50 gr skórki pomarańczowej kandyzowanej


na krzyżyki:

75 gr mąki wymieszane ze 100 ml wody

glazura:

u mnie syrop z 50 gr cukru i 50 ml wody

Suche składniki mieszamy w misce (bez bakalii), masło roztapiamy, w letnim mleku rozpuściłam drożdże. Do mąki wlałam rozpuszczone lekko przestudzone masło, mleko i jajko i wyrabiałam kilka minut. Pod koniec dodałam bakalie i wyrabiałam do równomiernego ich wymieszania. Ciasto przełożyłam do miski wysmarowanej olejem, przykryłam i odstawiłam w ciepłe miejsce do wyrośnięcia - aż podwoi swoją objętość, około 1 godziny. Po tym czasie ponownie wyrabiałam ciasto przez chwilę i znów zostawiłam pod przykryciem w misce do ponownego wyrośnięcia - około 45 minut. Po tym czasie podzieliłam ciasto na 12 równych części, uformowałam bułeczki i umieściłam na blasze przykrytej papierem do pieczenia. Przykryłam i znowu zostawiłam by wyrosły - około 1 godzinę. W międzyczasie przygotowałam pastę do krzyżyków i gdy bułki już wyrosły zrobiłam krzyżyki przy pomocy rękawa cukierniczego. Bułki od razu włożyłam do nagrzanego do 220 C piekarnika. Bułki pieką się 15-20 minut - aż nabiorą pięknego koloru. W czasie pieczenia bułek przygotowałam syrop i gorącym jeszcze smarowałam bułki pędzelkiem zaraz po ich wyjęciu. Czekamy aż przestygną i są gotowe! Przepysznie smakują do herbaty posmarowane masełkiem :-)

18 comments:

  1. Aniu następne do kolekcji, uwielbiam

    ReplyDelete
  2. "หวย อันดับ 1 มาแรงแซงทุกเว็บ
    เว็บพนันออนไลน์ เว็บตรง ไม่ผ่านเอเย่นต์ฝาก-ถอน รวดเร็ว ด้วยทีมงานคุณภาพ ตลอด 24 ชั่วโมง มีความยุติธรรมและโปร่งใส ไม่เคยมีประวัติการโกงลูกค้า"

    ReplyDelete
  3. "HUAYDED789 หวยออนไลน์ 24 ชั่วโมง ระบบที่ทันสมัย แทงหวยง่าย โอนเงินไว หวยออนไลน์ที่นี่จ่ายสูง ส่วนลดเยอะ โปรโมชั่นพิเศษสำหรับสมาชิกใหม่ และสิทธิพิเศษมาก มาย แจกเครดิตฟรีอย่างต่อเนื่อง"

    ReplyDelete
  4. ทาง เข้า slotxo บ่อยครั้งที่ท่าน ประสบเจอกับปัญหา ในเรื่องของ หนทางการเข้าเล่น pgslot ผ่านหน้าเว็บ xo ที่ค้นหาทั่วๆไป ตามอินเตอร์เน็ต แล้วพบว่า เข้าได้บ้าง มิได้บ้าง

    ReplyDelete
  5. Pięknie się prezentują, a smakuję pewnie jeszcze lepiej. Na pewno wykorzystam przepis. Chyba że założysz sklep internetowy, cykniesz ładne fotografie reklamowe to wtedy kupię, bo nie ukrywam, że w gotowaniu najbardziej podoba mi się jedzenie ;)

    ReplyDelete
  6. Cudownie wygląda ta potrawa na zdjęciach, a w rzeczywistości smakuje pewnie jest lepiej niż wygląda. Myślę, że gdyby restauracje zainwestowały w takie zdjęcia to na pewno mogłyby liczyć na wzrost liczby klientów.

    ReplyDelete
  7. devil 168 เว็บไซต์ตรงไม่ผ่านเอเย่นต์อย่างพวกเรานี้แตกต่างจากเว็บพนันออนไลน์ pg slot อื่นๆเพราะว่า DEVIL 168 เป็นเว็บพนันออนไลน์สายเปย์ตัวบิดา พร้อมเปย์สำหรับสมาชิกทุกท่าน

    ReplyDelete
  8. pgสล็อต สล็อตออนไลน์ เว็บตรง แตกง่าย จุดเริ่มของพวกเรานั้นพวกเราก็จำเป็นต้องขอย้อนไปในช่วงเวลาที่พวกเรานั้นยังปฏิบัติงานประจำอยู่เลย pg slot ช่วยให้ท่านได้สนุกไปกับเรา

    ReplyDelete