12 August 2010

fasolka w bazyliowym sosie czyli kolejne proste i smaczne danie na letni obiad


Nie ma nic lepszego od świeżo zebranych warzyw z ogródka, które można zjeść sobie na obiad letnią porą. By nieco urozmaicić danie ze zwykłej fasolki postanowiłam wykorzystać bazylię zmiksowaną z oliwą (pomysł mojej serdecznej koleżanki Justyny na przetworzenie masy liści bazylii by po zamrożeniu mieć jak znalazł na zimę). Obiad niezwykle nam smakował a nietypowe może połączenie fasolki z bazylią moim zdaniem bardzo dobrze się sprawdziło. Taką fasolkę można z powodzeniem jeść zarówno na ciepło jak i na zimno - jak sałatkę.

Fasolka mamut w bazyliowym sosie

500 g fasolki mamut
dwie garście świeżych liści bazylii zmiksowanych z paroma łyżkami oliwy 
kilka małych cebulek dymek posiekanych
2-3 łyżki świeżo startego parmezanu
sól/pieprz

Fasolę myjemy, usuwamy włókna jeśli są takowe i wrzucamy na gotującą osoloną wodę. Gotujemy do miękkości. Ugotowaną fasolę odcedzamy i ponownie wrzucamy do rondla. Polewamy bazylią zmiksowaną z oliwą, dodajemy odrobinę soli i pieprzu, mieszamy i wykładamy od razu na talerz. Posypujemy po wierzchu posiekaną cebulką dymką i posypujemy parmezanem. Gotowe! Uważam, że fasolka świetnie smakuje ze świeżym, dojrzałym pomidorem.

9 comments:

  1. Na zdjęciu fasolka wydaje mi się znajoma ale chyba nie mialam pojęcia że tak się nazywa:)
    A danie bardzo pomysłowe:)

    ReplyDelete
  2. Lubię Mamuta :D
    Z oliwą pewnie też byłby smaczny!

    ReplyDelete
  3. warzywa z własnego ogródka.. tak, najpyszniejsze

    ReplyDelete
  4. fantastyczny pomysł na szybkie danie!

    ReplyDelete
  5. Ja dziś również jadłam Mamuta na obiad :) Ale bez żadnych dodatków, tak bardzo lubię tę fasolkę. Może następnym razem wypróbuję Twój pomysł - jeszcze mam jej dużo w ogródku. :)

    ReplyDelete
  6. Jakoś nie widuję tego rodzaju fasolki u mnie. Chętnie bym spróbowała...

    ReplyDelete
  7. proste jest najlepsze.....
    Pycha danko :)

    ReplyDelete
  8. świetna propozycja na letni, lekki obiad! naprawdę ciekawe musi być wrażenie, gdy je się tę fasolkę z tak świeżym, ziołowym i wakacyjnym sosem ;]

    ReplyDelete
  9. To danie pozbawione jest smaków a przedewszytkim kolorów! Zielona fasolka, zielone pesto i zielona cebulka niewyglada atrakcjnie.

    Zdecydowanie brakuje wyrazu co często jest domeną lekkich dań. Jednak wiadomo ze przy pomocy nawet jednego mocnego składnika łatwo nadać charakter potrawie

    Danie - jesli wogole mozna mówić tu o daniu a nie o dodatku do dania warto podac z jakimś wyrażistym kwaskowym i/lub ostrym sosem.

    Obecnie nazwałbym to raczej sałatką na ciepło i podał z grzanką czy tostem lub jako dodatek.

    Niezapomnijcie o pomidorach tak jak ja bo chyba tylko to moze uratowc to danie choc i tak odradzam.

    Ciekawsza i napewno nie tak przekombinowana jest juz chyba zwykła polska fasolka szparagowa z masłem i bułka tartą choc i tak niejestem fanem.

    ReplyDelete