31 July 2011

prosty i smaczny quiche z cukinią



Jak co roku o tej porze mamy zarzęsienie cukini. Rosną u nas na działce jak na drożdżach! Możecie się więc w najbliższych dniach spodziewać różnych przepisów z wykorzystaniem tego wszechstronnego warzywka. Jeżeli ktoś ma w zanadrzu jakiś smakowity przepis z użyciem cukinii i chciałby się nim podzielić to proszę o przepis lub link w komentarzach, będe bardzo wdzięczna, chętnie wypróbuję!
Chciałabym się też pochwalić moim nowym nabytkiem - młynkiem do gałki muszkatołowej! Wypatrzyłam go w niewielkim sklepie w małym miasteczku w Anglii w zeszłym tygodniu i nie mogłąm przejść obojętnie obok tak użytecznego gadżetu kuchennego! U nas w domu gałka muszkatołowa wykorzystywana jest często i nie raz już sobie utarłam palce męcząc się na tarce. Teraz mam młynek i nie omieszkałam go wykorzystać po raz pierwszy przygotowując ten quiche, który posypany jest po wierzchu startą świeżą gałką.



Nie muszę dodawać, że quiche udał się wspaniale i bardzo nam smakował! Przepis sam w sobie prosty, ale często proste rzeczy są najsmaczniejsze, no i do tego szybkie i łatwe w przygotowaniu.

Quiche z cukinią

ciasto:
250 g mąki pszennej
125 g masła
1 jajko
odrobina zimnej wody w razie potrzeby
sól

nadzienie
2 nieduże cukinie ( u mnie jedna zielona i jedna żółta)
1 cebula posiekana
1 - 2 łyżki oliwy
200 ml śmietanki 18 %
3 jajka
sól/pieprz
świeżo starta gałka muszkatołowa

Najpierw mieszamy masło i mąkę, do uzyskania drobnych grudek. Dodajemy sól, jajko i zagniatamy szybko. W razie potrzby dodajemy odrobinę zimnej wody. Ciasto zawijamy w folię spożywczą i wkładamy na godzinę do lodówki. Po tym czasie natłuszczamy formę do tarty (ok 24 cm) i wałkujemy ciasto na omączonej stolnicy. Wykładamy ciastem formę, dziobiemy widelcem, przycinamy wystające przegi i wkładamy ponownie do lodówki na godzinkę. Po tym czasie przykrywamy ciasto papierem do pieczenie, wysypujemy kulki ceramiczne i wkładamy nasz "spód" do nagrzanego piekarnika (190 C) na około 10 minut. Po tym czasie ściągamy papier z kulkami i podpiekamy sam "spód" jeszcze ok 5-10 minut - aż zacznie się lekko złocić.
W tym czasie przygotowujemy nadzienie - siekamy cebulę i kroimy umyte cukinie na plasterki lub półplasterki. Na pateni smażymy na oliwie cebulę aż się lekko zaszkli i dodajemy cuknię. Smażymy aż się lekko zacznie rumienić. Przyprawiamy solą i pieprzem.
W naczyniu mieszamy jajka ze śmietanką.
Na podpieczony spód wykładamy podsmażoną cukinię i całość zalewamy śmietanką z jajkami. Całość posypujemy świeżo startą gałką muszkatołową i wkładamy do piekarnika na ok. 40 minut, aż się nam nadzienie zetnie.
Quiche podajemy na ciepło lub na zimno.


30 comments:

  1. Przepiękna tarta! A od gałki i ja mam pościerane palce ;0 Pora kupić młynek!

    ReplyDelete
  2. prosta, smaczna i taka wakacyjna tarta!
    smakowitości bez liku!

    ReplyDelete
  3. Pysznie wyglada! Bardzo lubie wszelkiej masci wytrawne tarty. A mlynek swietny :)

    ReplyDelete
  4. Na pewno jest smaczny! Lubię wytrawne tarty! Z cukinią jeszcze nie robiłam.

    ReplyDelete
  5. Takiego "kisza" to ja bym chętnie wchłonęła i to z prędkością światła :-)

    ReplyDelete
  6. ciasto wyszło kiepskie, nadzienie smaczne

    ReplyDelete
    Replies
    1. U mnie to samo ciastko jakieś nie do końca

      Delete
  7. Anonymusie - może zyt dużo wody dodałeś/aś (wtedy robi się jakieś twarde), zagniatać też trzeba bardzo szybko - ja od jakiegoś czasu robię ciasto w malakserze, daję zimne masło lub masło ze smalcem pół na pół, jajko lub wodę (bardzo zimną) dosłownie parę łyżek - potem tak jak w przepisie wkładam na trochę do lodówki i ciasto wychodzi bardzo smaczne i kruche.

    ReplyDelete
  8. Wygląda pysznie, jutro zrobie i napewno napisze jak wyszło;)

    ReplyDelete
  9. Życzę smacznego! Napisz koniecznie jak się udała!

    ReplyDelete
  10. Ja dzisiaj zrobiłam quiche z cukinią. .Do ciasta dołożyłam trochę smalcu , a mąkę pszenną zastąpiłam mieszanką żytniej i orkiszowej. Całośc wyszła znakomicie. Pycha ! Polecam - szybkie , łatwe , ciekawe danie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja też często dodaję do ciasta smalcu, wychodzi wtedy bardziej kruche. Miło mi że smakowało i zapraszam do wypróbowania innych propozycji :-) Pozdrawiam!

      Delete
  11. Wow, thanks I just got exactly what I wanted from your blog, thank you so much! You should check out our website for UBA recruitment  july 

    ReplyDelete
  12. Let’s face it, in today’s current economic climate, particularly when you consider current events for the last 18 months or so, finding employment is tough. It doesn’t matter whether you’re looking for a job to help you stay on top of your bills, or if you’ve decided that you want to forge a new career path, a well-written and professional resume will drastically increase your chances of obtaining employment. So find top resume reviews here

    ReplyDelete
  13. Thanks for sharing your delicious meals ideas with viewers. I really appreciate your efforts and as well siting patiently for the next update. Thanks so much for sharing. Also visit school of health technology minna admission list portal

    ReplyDelete