14 December 2009

zupa z pasternaku i kasztanów



Oglądałam wczoraj program Gordona Ramsey-a z jego alternatywnymi propozycjami kulinarnymi na Święta Bożego Narodzenia i bardzo spodobała mi się zupa z pasternaku z dodatkiem kasztanów, jabłka i szałwii. Pasternak akurat mam w domu - to ostatnie nasze plony z działki, które wykopaliśmy kilka dni temu. Od razu wieczorem zabrałam się za gotowanie i dziś na obiad mogliśmy się delektować tą pyszną zupą - trochę słodką (to od kasztanów) z aromatem szałwii i pachnącą pasternakiem - bardzo, bardzo smaczna.
Jest to moja propozycja do "Kuchni Świątecznej i Noworocznej".
Przepis na zupę podaję za Gordonem:

Zupa z pasternaku i kasztanów

2 łyżki masła
2 duże pasternaki (ja dałam kilka mniejszych)
kilka łodyg selera naciowego
1 jabłko
1 łyżeczka przyprawy curry
kilka liści świeżej szałwii
posiekane pieczone kasztany (5-6 szt.)
sól/pieprz
1 litr wywaru z warzyw/ rosołu
śmietana słodka (użyłam 18 %)
oliwa extra vergine (do pokropienia przed podaniem)

W rondlu roztapiamy masło. Pasternaki myjemy, obieramy i ścieramy na grubej tarce, wrzucamy do rondla. Dodajemy pokrojone w plasterki łodygi selera naciowego oraz jabłko pokrojone na kawałki. Siekamy kasztany (wcześniej upieczone i obrane ze skórki) i również dodajemy do rondla. Chwilę przesmażamy, dodajemy przyprawę curry, kilka liści szałwii i bulion/rosół oraz sól i pieprz. Gotujemy około 15-20 minut.
Tak przygotowaną zupę miksujemy, dodajemy śmietanę, mieszamy i gotowe!
Podając dekorujemy posiekanymi listkami świeżej szałwii oraz skrapiamy oliwą.

2 comments:

  1. Bardzo ciekawy przepis jezcze nigdy nie robialam nic z kasztanow

    ReplyDelete
  2. Gosia - ja też dopiero od niedawna z nimi eksperymentuję :-)

    ReplyDelete