1 December 2009

muffinki z jabłkami i imbirem



Muffinki to taki fajny wypiek, który chętnie się je do herbaty, a co najważniejsze - sam proces wykonania zajmuje bardzo mało czasu i jest bardzo prosty. Sięgam więc do muffinek, gdy nie chce mi się spędzać poranka czy popołudnia na skomplikowanych wypiekach. Lubię wymyślać różne dodatki i tworzyć za każdym razem coś nowego. Pewnie podobny stosunek do muffinek ma Peter Reinhart, który nazywa swój przepis "Muffins of a Thousand Faces" czyli "muffinki o tysiącu twarzach".
Pozwoliłam sobie wykorzystać tutaj przepis mistrza (z jego książki "Crust and Crumb"). Dodatki w postaci jabłek i imbiru są już mojego pomysłu.

Muffinki z jabłkami i imbirem

16 uncji   (554 g) mąki pszennej
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki sody w proszku
3/4 łyżeczki soli
5,33 uncji (151 g) masła/oleju
12 uncji (340 g) brązowego cukru (użyłam zwykłego)
2 duże jajka
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii (dałam 1 łyżeczkę)
10 uncji (284 g) maślanki

3 średnie jabłka obrane i pokrojone w małą kostkę
ok 10 kawałków kandyzowanego imbiru - pokrojonego drobno
1 łyżeczka sproszkowanego imbiru

1 uncja to 28,4 g

Mieszamy osobno suche i mokre składniki. Do suchych składników wrzuciłam pokrojone jabłka i imbir oraz imbir w proszku. Następnie wlałam mokre składniki do suchych i porządnie wymieszałam. Nakładałam do foremek na muffinki wyłożonych papilotkami (wychodzi 12 dużych muffinek).
Piekłam około 30-40 minut w 180 C.
Gotowe!

4 comments:

  1. Dawno juz nie robiłam muffin i pewnie nieprędko zrobię, ale Twoje bardzo mi się podobają:)
    Fajne połączenie jabłek z rozgrzewającym imbirem:)
    Pozdrawiam AniU:)

    ReplyDelete
  2. To prawie tak jak z oancakes prawda? Wlasciwie mozna dodac do nich prawie wszystko i za kazdym razem smakuja inaczej :)
    Dla mnie to super alternatywa dla kanapek na sniadanie i cos mi sie wydaje ze jakies muffinki sobie upieke na jutro :)))

    Pozdrawiam cieplo!

    ReplyDelete
  3. Ja tez lubie muffinki wlasnie za szybkosc przygotowania i roznorodnosc smakow. Takie jablkowe muffiki z dodatkiem imbiru musza byc pyszne :)

    ReplyDelete