30 October 2010

barszcz ukraiński w mojej wersji


Jesień to idealna pora na rozgrzewające zupy. Jedną z naszych ulubionych jest barszcz ukraiński. Tym razem to moja wersja tej pysznej zupy :-) Nie chwaląc się - bardzo się udała! Zapraszam więc wszystkich do wypróbowania, z pewnością nie pożałujecie!

Barszcz ukraiński

3-4 średnie buraki
3 marchewki
4 nieduże ziemniaki
1 średnia cebula
duży kubek suszonej fasoli 
1 litr wywaru drobiowego lub warzywnego
1 łyżka masła
ok. 200 ml śmietany 18 %
świeża natka pietruszki
sól/pieprz
1-2 łyżki świeżego soku z cytryny

Najpierw moczymy fasolę w zimnej wodzie przez około 24 godziny. Gdy napęcznieje, gotujemy aż do miękkości. Odcedzamy. 
Obieramy cebulę, siekamy i podsmażamy na maśle w rondlu aż się lekko zeszkli. Dodajemy pokrojone na półplasterki marchewki (obrane oczywiście) i pokrojone w kostkę ziemniaki. Chwilę podsmażamy stale mieszając. Dodajemy obrane i pokrojone w kostkę buraki, całość zalewamy wywarem i gotujemy aż do miękkości. Przyprawiamy solą i pieprzem, dodajemy ugotowaną fasolę, śmietanę i na koniec sok z cytryny. Przed podaniem posypujemy posiekaną natka pietruszki! Gotowe!



14 comments:

  1. Uwielbiam te zupkę! Jest pyszna, sycąca, wspaniała! Śliczny ma kolorek u Ciebie Aniu:)

    ReplyDelete
  2. Robię prawie tak samo ! Uwielbiam :)

    ReplyDelete
  3. i ja uwielbiam taka zupke...;)

    ReplyDelete
  4. bardzo smakowicie wyglada:) chetnie zjadlabym taka zupke, mniam:)

    ReplyDelete
  5. Smaczny. Ta klasyka na którą co roku mam chęć.

    ReplyDelete
  6. Miał być dzisiaj i u mnie, ale wygrał rosół z wiejskiego koguta. Teraz mi troszkę żal...

    ReplyDelete
  7. uwielbiam taką zupkę, ale ja zamiast cytryny daję troszkę octu, a ostatnio to chyba z dodatkiem białej kapusty robiłam...zdecydowanie pyszna zupa

    ReplyDelete
  8. bardzo podoba mi sie ta Twoja wersja barszczyku :)

    ReplyDelete
  9. Mam teraz ochotę na taki barszcz...mmm! Akurat na powrót po długim, wieczornym spacerze :)

    ReplyDelete
  10. To i dla mnie jedna z ulubionych zup. Widać, że Ci się udała:))

    ReplyDelete
  11. jezu jak ja kocham taki barszcz!!!aaa

    ReplyDelete
  12. jak oglądam te zdjęcia to wraca mi apetyt, super!

    ReplyDelete
  13. Bardzo dobry przepis, dziś zrobiłam na obiad :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ogromnie mi miło, że smakowało :-) Pozdrawiam!

      Delete