14 July 2011

zielone curry z bakłażanem i słodkim ziemniakiem


Ostatnio do zielonego curry z kurczakiem ugotowałam też tajskie zielone curry z bakłażanem i słodkim ziemniakiem. Równie pyszne i aromatyczne. Do tej pory gotowałam indyjskie curry, które są znacznie gęściejsze niż te tajskie, zupełnie inaczej pachną czy smakują, lecz i te są świetne i myślę, że warto sobie urozmaicić i spróbować czegoś nowego. Chciałabym wspomnieć o limonce kaffir - jest to nieodzowny składnik w kuchni daleko-wschodniej. Używa się soku, skórki i oczywiście niezwykle aromatycznych liśći! Więcej o tym owocu można poczytać tutaj. Myślę, że ostatecznie można w naszych warunkach zastąpić ją zwykłą limonką. Nam udało się przywieźć z Azji mały zapasik, liście zamroziłam w pudełku a otartą skórkę i sok w pojemniku na kostki lodu. Teraz są jak znalazł!

Zielone curry z bakłażanem i słodkim ziemniakiem

1 łyżka oleju
1 cebula posiekana
1-2 łyżki zielonej pasty curry (dałam jedną)
375 ml mleczka kokosowego
250 ml wody
1 słodki ziemniak, obrany i pokrojony na kawałki 2 cm
1 bakłażan pokrojony na ćwierć-plasterki
6 listków kaffir
2 łyżki tajskiego sosu rybnego
2 łyżki świeżogo soku z limonek kaffir
2 łyżeczki startej skórki z limonek kaffir
2 łyżeczki brązowego cukru
świeże listki kolendry

Rozgrzewamy olej w rondlu, smażymy cebulę z zieloną pastą curry przez ok. 3 minuty mieszając. Następnie dodajemy mleczko kokosowe oraz wodę i gotujemy ok. 5 minut. Dodajemy słodki ziemniak pokrojony na kawałki i po 6 minutach bakłażana i listki kaffir. Gotujemy ok 10 minut aż warzywa będą miękkie. Na koniec dodajemy sos rybny, sok z limonki kaffir oraz cukier. Mieszamy i danie jest gotowe. Przed podaniem posypujemy świeżym listkami kolendry. Podajemy z ryżem.

4 comments:

  1. haha, a ja właśnie kupiłam słodkie ziemniaki i zastanawiałam się co też z nich zrobić. Padło na curry oczywiście, tylko nad resztą składników myślałam. Dziękuję za inspirację :)

    ReplyDelete
  2. Aniu,wspaniałe!
    Ja bym taki talerz curry poprosiła...

    ReplyDelete