16 August 2016

Zielone curry z dorszem


Wczoraj przygotowałam kolejne curry lecz tym razem tajskie. Mam w lodówce słoiczki z pastami curry, zawsze też mam pod ręką puszkę mleczka kokosowego a reszta to już drobiazg :)
Postanowiłam przygotować pyszne zielone curry z zielonymi warzywami i kawałkami fileta z dorsza. O ile indyjskie curry możemy przygotować wcześniej to tajskie curry przygotowujemy tuż przed podaniem. Do tego obowiązkowo ryż jaśminowy :)

Zielone curry z dorszem

50 gr pasty curry zielonego
1 puszka mleczka kokosowego (400 ml)
1 mała cukinia (ok 15 cm długości) pokrojona na nieduże kawałki
mała garść fasolki zielonej świeżej (można dać ewentualnie mrożoną), pokrojonej na 3 cm kawałki
garść zielonego mrożonego groszku
ok 200 gr fileta z dorsza, pokrojonego na mniejsze kawałki (u mnie kostka ok 2 cm)
świeża kolendra, pokrojona niezbyt drobno

Na dużą patelnie wykładamy pastę curry i 1/3 mleczka kokosowego. Smażymy mieszając aż się rozpuści i dolewamy resztę mleczka. Gdy się zagotuje dodajemy warzywa i gotujemy na średnim ogniu aż będą prawie gotowe. Na końcu dodajemy kawałki ryby i gotujemy delikatnie mieszając jeszcze 3-4 minuty aż ryba będzie ugotowana. Na koniec posypujemy świeżą kolendrą i podajemy z ryżem jaśminowym. Smacznego :)

1 comment:

  1. Jestem uzależniona od curry, mogłabym wszędzie dodawać! :) Sam przepis wygląda oryginalnie.

    ReplyDelete