28 September 2010

ogórki kiszone


Zrobiło mi się sporo zaległości z wpisami. Albo pogoda tak piękna, że żal siedzieć nad komputerem albo jak dziś - szaro, buro i zimno i dopadła mnie jesienna melancholia. Nic się jednak samo nie zrobi więc do pracy!!! 
Chciałabym podzielić się z Wami kolejnym bardzo prostym przepisem - na domowe ogórki kiszone. Takie robi moja Mama a teraz robię i ja :-). Bardzo ważne byśmy kupując ogórki wybierali małe, jędrne i świeże. Maleje wtedy sznasa na ogórki "wydmuszki" czyli puste w środku.

Domowe kiszone ogórki

1 kg świeżych, małych, twardych ogórków
1 litr wrzącej wody
1 łyżka soli
3-4 ząbki czosnku (obrane)
1 gałązka kopru
3-4 cm korzenia świeżego chrzanu (obranego)

Ogórki dobrze myjemy i umieszczamy pionowo w szklanym słoju. Pomiędzy ogórki wtykamy ząbki czosnku, chrzan i koper. Całość zalewamy litrem wody z solą. Przykrywamy i odstawiamy w ciepłe miejsce na 3-5 dni (zależy od temperatury otoczenia). Ogórki są gotowe!!!
Ja bardzo lubię spijać ukradkiem wodę spod ogórków.

4 comments:

  1. najbardziej lubię wyjadac je prosto ze słoiczka :)

    ReplyDelete
  2. Moja Mama robi takie ;P
    Ja nie robię bo tu nie mogę znaleźć ogórków gruntowych :(

    Uściski Aniu dobrze znów Cię czytać!

    ReplyDelete
  3. Proponuję do tak zalanych ogórków dodać do słoiczka szczyptę estragonu. Smak ogórków jest wyborny. Ja w pierwszym roku jego stosowania dodałem estragon do czterech słoików. Teraz już do każdego. :)
    Pozdrawiam .

    ReplyDelete