15 April 2011

zagadka z nagrodą


Witam! Tym razem już z własnej kuchni :-) Wróciliśmy z naszej wspaniałej podróży i powoli wracamy do normalnego życia. Dziś chciałabym zaprosić wszystkich do rozwiązania zagadki - czyli do odpowiedzi co znajduje się na zdjęciu - oczywiście chodzi o owoc. Pierwsza osoba,  która poda właściwą odpowiedź  (polską nazwę owocu) otrzyma nagrodę. Nie mogę napisać co jest nagrodą, gdyż wiąże się ona bezpośrednio z zagadką. Dodam tylko, że nagroda przyleciała z nami z naszej wyprawy - to taka mała podpowiedź. 
Życzę powodzenia!

* nagrodę prześlę pocztą pod wskazany adres (jedynie na terenie Polski)
** osoby występujące anonimowo nie będą brane pod uwagę

20 comments:

  1. czy to nie jest ta azjatycka gruszka? nie pamiętam dokładnie jej nazwy, ale wygląda podobnie:) pozdrawiam ciepło

    ReplyDelete
  2. Ja skłaniam się ku nashi. Raz jeden miałam okazję tegoż owocu próbować i nieszczególnie mnie zachwycił. Ale może to przez to, że kupiony został w Polsce?...

    Pozdrawiam! :)

    ReplyDelete
  3. Młoda Gruszka Nashi?
    Wygląda też jak dzika gruszka, rosną takie naprzeciwko mojego bloku.

    ReplyDelete
  4. No własnie o gruszkę nashi mi chodziło(pisząc o tej azjatyckiej)...tylko zapomniałam jej nazwy

    ReplyDelete
  5. Nie jest to gruszka. Owoc jak widać na zdjęciu jest mały.

    ReplyDelete
  6. Aniu, a czy to nie jest tajska guava?
    kiedyś w tajskiej knajpce piłam z niej napój, był pyszny! ostatnio widziałam coś podobnego w kuchniach swiata, ale nie kupiłam :(
    Miłego wieczoru :)

    ReplyDelete
  7. Aniu, polska nazwa guavy to gruszla :) dopiero teraz doczytałam, że chodzi o polską nazwę.
    Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  8. Ania, a może owoc muszkatołowca?

    PS. ile prób można podjąć? bo uwielbiam takie zagadki :D

    ReplyDelete
  9. A może to czapetka?
    Inaczej rose apple?

    ReplyDelete
  10. nashi?
    widziałam tylko raz, ale jakoś tak to kojarzę

    monami00@op.pl

    ReplyDelete
  11. a może to longan (smocze oko)???

    ReplyDelete
  12. Granadilla? Po polsku to chyba też grenadia.

    ReplyDelete
  13. a może pigwa? dawno jej nie widziałam, ale kształtem chyba trochę podobna :)

    ReplyDelete
  14. Zmieniam zeznania. Gałka muszkatołowa.

    ReplyDelete
  15. Pepino?
    Pepino gold (Solanum muricatum)

    ReplyDelete