15 May 2012

torta di ricotta


Ostatnio porobiły mi się spore zaległości na blogu, przez pracę oczywiście, ale mam nadzieję, że w najbliższych dniach uda mi się wrzucić kilka przepisów. Dziś będzie smaczne włoskie ciasto - torta di ricotta. Ciasto proste, szybkie, bardzo dobre do popołudniowej herbarty czy do kawy.

Torta di ricotta

300 gr serka ricotta
250 g cukru
300 g mąki
100 g masła w temperaturze pokojowej
3 jajka
1 cytryna
aromat waniliowy (opcjonalnie)
proszek do pieczenia (ok. 1 łyżeczek płaskich)

Masło i cukier miksujemy dobrze i dodajemy po 1 jajku, atale miskując. Ricottę odcedzamy ze znajdującego się w opakowaniu płynu i dodajemy do masy wraz ze skórką otartą z cytryny, przesianą mąką oraz proszkiem do pieczenia i miksujemy dokładnie. Przygotowujemy tortownicę - ok. 24-26 cm średnicy, smarujemy masłem i obsypujemy mąką. Przekładamy do nie nasze ciasto i wkłądamy do piekarnika nagrzanego do 180 C. Pieczemy 40-50 minut - ciasto przed wyjęciem sprawdzamy patyczkiem.



7 comments:

  1. Alez puszysty! Zjadlabym kawalek takiego ciacha do popoludniowej kawy.

    ReplyDelete
  2. mmm wyglada pysznie i delikatnie :)

    ReplyDelete
  3. cudnie puszyście wygląda! ja mam niedługo w planach torta allo yogurt, też bardzo dobra :)

    ReplyDelete
  4. Śliczne, delikatne i puszyste :)

    ReplyDelete
  5. Bardzo lubię ricottę, więc na pewno wypróbuje:)

    ReplyDelete
  6. fajnie puszyste, miam:)

    ReplyDelete