11 August 2012

pysznie kruche Whittingham Buttons


Ostatnio wzięło mnie na ciasteczka :-) W książce "The National Trust Traditional Recipe Book" znalazłam sporo ciekawych przepisów, w tym kilka na ciasteczka. Whittingham Buttons możnaby przetłumaczyć jako "Guziczki z Whittingham". Są rewelacyjnie kruche, maślane, rozpływają się w ustach. Chyba najlpesze ciasteczka jakie ostatnio upiekłam. Niebezpiecznie szybko znikają...

Whittingham Buttons
ok 14-16 ciasteczek

175 g masła w temperaturze pokojowej
75 g cukru pudru
175 g mąki
50 g "custard powder", myślę, że śmiało można zastąpić naszym budyniem śmietankowym lub waniliowym (bez cukru!)

Masło ucieramy z cukrem aż uzystamy jasną puszystą konsystencję. Dodajemy mąkę i "custard powder"/budyń, mieszamy i szybko zagniatamy w kulę. Moje ciasto wyszło dosyć luźne, więc włożyłam je do lodówki na godzinkę by ułatwić sobie formowanie ciasteczek. Nagrzewamy piekarnik do 180 C. Blachę przykrywamy papierem do pieczenia i formujemy ciasteczka. Obrywamy kawałki ciasta wielkości orzecha włoskiego, formujemy kulkę, kładziemy na blasze i delikatnie rozpłaszczamy. W przygotowanych ciasteczkach robimy dziurki patyczkiem. Pieczemy ok 10-15 minut, aż ciasteczka będą miały lekko złoty kolor. Po wyjęciu z piekarnika delikatnie przenosimy łopatką na kratkę by wystygły. Przechowujemy w szczelnym pudełku.




8 comments:

  1. Muszę takie zrobić. Uwielbiam maślane ciasteczka, zwłaszcza do kubka kawy. :)

    ReplyDelete
  2. 14-16 ciasteczek? Toż to porcja dla mnie na 1 podejście! :D

    ReplyDelete
  3. Ale bajeczne guziczki:D
    Chciałabym mieć taką bluzkę:D
    Na widok jej każdemu by ślinka ciekła<3

    ReplyDelete
  4. Urocze guziczki... kocham kruche ciasteczka :)

    ReplyDelete
  5. wypróbowałam przepis i jak dla mnie prporcje masła i mąki są niewłaściwe, bo nie trzymają formy tzn. za bardzo się rozpłaszczają. Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  6. Aguzja, rzeczywiście troszkę się rozpłaszczają, ale jakie są pysznie kruche! Przepis jest oryginalny i jeśli poszukasz w necie to zobaczysz, że wszędzie proporcje są takie same. Te ciasteczka po prostu tak mają :-)

    ReplyDelete