14 June 2011

dynia smażona z chilli


Naszła mnie nieodparta ochota na zmiany, stąd nowa kolorystyka bloga. Ale u nas w kuchni nadal klimaty indyjskie :-) Porobiły mi się zaległości we wpisach, więc na początek szybkie i proste danie według przepisu samego Gordona R. zaczerpnięte z jego książki "Great Escape". Nadaje się świetnie do podawania jako "warzywko" do dania głównego - u nas dynia vel kabaczek występowała razem z curry z kurczaka.Gordon proponuje wykorzystać do tego dania najlepiej dynię piżmową ale też i zwykła dynia się nada czy słodki ziemniak.
Jest to moja kolejna propozycja do akcji "Z Widelcem po Azji"

Dynia smażona z chilli

1 duża dynia piżmowa
2 łyżki oleju
1 łyżeczka nasion kminu
1 łyżeczka nasion czarnuszki
1 ząbki czosnku, drobno posiekane
3-4 suszone czerwone chilli, bez nasion, posiekane (użyłam płatków czerwonego chilli)
sól/pieprz

Obieramy dynię, usówamy nasiona i kroimy na kawałki ok 2 cm wielkości. Blanszujemy w osolonej wodzie ok 5 minut i odcedzamy.
Rozgrzewamy olej na patelni, dodajemy kmin i czarnuszkę i smażymy ok. 30 sekund. Dodajem posiekany czosnek i smażymy mieszając aż stanie się miękki lecz się nie zbrązowi (za bardzo przysmażony czosnek robi się gorzki). Dodajemy dynię i chilli, mieszamy dokładnie. Przyprawiamy solą i pieprzezm i smażymy ok 4-6 minut aż kawałki dyni staną się miękkie i lekko przysmażone na brzegach. Podajemy natychmiast najlepiej jako dodatek do dania głównego.

7 comments:

  1. ładnie tu u Ciebie Aniu , choć i przed było ładnie :)
    Aniu a skąd teraz masz dynie co?Bo danie fajne mis ie widzi ,ale dyni swojej już nie mam a w sklepach dopiero fajne cukinie się pokazują

    ReplyDelete
  2. Margot - mieliśmy zamelinowaną w piwnicy i nadszedł najwyższy czas do jej wykorzystania, bo troszkę zwiędła. Ale nie wpłynęło to na smak.

    ReplyDelete
  3. a to jeszcze tamtoroczna , aha to ja na jesieni postaram się wykorzystać przepis

    ReplyDelete
  4. och, co za dynia!
    niebywale aromatyczna.
    piknatna.
    a ja lubię pikantne smaki ;]

    ReplyDelete
  5. Taka dynia musi być pyszna :)

    ReplyDelete
  6. ciekawe smaki :) ja do dyni chilli dodałam jedynie podczas robienia pizzy na dyniowym spodzie :)

    ReplyDelete
  7. Super! Uwielbiamy połączenie dyni i czarnuszki, niestety obecnie nigdzie nie możemy dopaść tej pierwszej :(

    ReplyDelete