21 June 2011

wspomnienia z dzieciństwa


Makaron z truskawkami "chodził" za mną już od bardzo dawna! Nie jadłam go całe lata! W końcu kilka dni temu ugotowałam makaron, osobny sos dla męża (bo on za takim połączeniem nie przepada) i sama uraczyłam się cudownie pachnącym makaronem w sosie truskawkowym! Ożyły wspomnienia z dzieciństwa. Pewnie jeszcze się skuszę i przygotuję sobie tego lata wersję z borówkami - równie pyszna!

Makaron w sosie truskawkowym

100 g makaronu na przykład rurek
pół kubka truskawek
pół kubka śmietany lub jogurtu
cukier do smaku

Gotujemy makaron w osolonej wodzie aż będzie al dente. W czasie gdy makaron się gotuje rozgniatamy w kubeczku widelcem truskawki, dodajemy śmietanę lub jogurt i cukier do smaku. Mieszamy dokładnie. Ugotowany gorący makaron polewamy sosem. Gotowe!

12 comments:

  1. Jak ja to kochałam! w podstawówce dawali to nam często na stołówce. Dziękuję za przypomnienie :). Wiem co będę mieć jutro na obiadek :)

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. mmmm, moje dzieciństwo to podobny makaron, ale z jagodami. Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  4. Ja jutro też będę miała makaronik z truskawkami:)
    U mnie w domu też często jadaliśmy makaron z owocami na obiad lub kolację:)

    ReplyDelete
  5. Też to danie ostatnio pokazywałam u siebie. Uwielbiam i już

    ReplyDelete
  6. jedno z najlepszych połączeń na świecie:) pozdrawiam

    ReplyDelete
  7. Durszlak działa, bo tam zobaczyłem Twój przepis :) Ja w sobotę robiłem bardzo podobne danie tylko dodałem wino i mascarpone :) Takie dania z dzieciństwa są najsmaczniejsze, a nie tylko to mięso i mięso :)

    Pozdrawiam gotująco :)

    ReplyDelete
  8. Dokładnie mężczyzno. Czasem dobrze jest zjeść coś lekkiego. Szczególnie podczas upałów taki obiad jest najlepszy.

    ReplyDelete
  9. oj tak to też smak mojego dzieciństwa;)

    ReplyDelete
  10. to i ja ze smakiem z Tobą powspominam.
    niezapomnieny smak makaronu z truskawkami...

    ReplyDelete
  11. Mniammm, uwielbiam takie jedzonko:-)

    ReplyDelete