23 June 2011

ciasto ucierane z rabarbarem


Parę dni temu zobaczyłam u Flusso na blogu ciasto z rabarbarem - proste i bardzo apetycznie wyglądające. Poleciałam więc na Kleparz i zakupiłam kilka łodyżek rabarbaru i oto jest! Upiekłam wczoraj wieczorem, już próbowaliśmy i wyszło bardzo smaczne! Podobnie jak Flusso - myślę, że byłoby jeszcze lepsze gdyby było bardziej płaskie, czyli potrzebna jest nieco większa formemka. Ja użyłam silikonowej 20 x 20cm ale z powodzeniem możnaby użyć 20 x 30cm no i wtedy można dać też oczywiście więcej rabarbaru! Wprowadziłam też niewielkie zmiany do przepisu - w oryginale była margaryna, którą zastąpiłam masłem oraz śmietana zamiast której dałam maślankę. Flusso dziękuję za przepis :-)

Ciasto ucierane z rabarbarem

2 szklanki mąki
1 szklanka cukru
1/3 szklanki maślanki
3 jajka
1/2 kostki masa (100 g)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
kilka łodyżek rabarbaru rabarbaru


Masło roztopić, wszystkie składniki wymieszać. Ja wrzuciłam do miksera i miksowałam parę minut. Przełożyłam następnie do foremki 20 x 20 cm (stanowczo lepiej użyć większej). Na górze ułożyłam pokrojony rabarbar. Piekłam około 45 minut w temperaturze 180oC (gdyby warstwa była niższa w większej foremce może być pewnie nieco krócej).



6 comments:

  1. Nawet nie wiesz jak się cieszę, że je upiekłaś :) Piękne wyszło! Pozdrawiam serdecznie :)

    ReplyDelete
  2. bardzo ładny placuniek Ci wyszedł :) mi ostatnio rabarbar puścił za dużo soku i chyba zakalec wyszedł :( dlatego chętnie wprosiłabym się do Ciebie na kawałek tego placka bo tęsknie za rabarbarem, ale nie mam już do niego siły... :P

    ReplyDelete
  3. no, pyszności widzę!
    ciasto z dzieciństwa.

    ReplyDelete
  4. a a lubię grubsze placki:) ....a taki ucieraniec ....mniam, po prostu raj:) pozdrawiam

    ReplyDelete
  5. ach, jak ja lubie takie owocowe ciasta:) Twoje jest niesamowicie smakowite:)

    ReplyDelete
  6. Aniu uwielbiam takie ciasta, proste i pyszne!
    pozdrawiam cieplutko!

    ReplyDelete