8 June 2010

mięciutkie maślane bułeczki mistrza Hamelmana


Cóż mogę napisać - po prostu to absolutnie fantastyczne bułki, jedne z najlepszych jakie jadłam! Ale jakież inne mogłyby być skoro to przepis mojego guru! Bułeczki robi się prosto, ciasto jest miękkie i elastyczne, łatwo się formują i po upieczeniu rewelacyjnie smakują - są mięciutkie i maślane - cudowne!!! Aż pluję sobie w brodę, że tak długo zwlekałam z ich upieczeniem! Jedynym odstępstwem było posmarowanie ich przed pieczeniem jajkiem a nie masłem jak jest w przepisie, ale jutro znów będę je piekła i tym razem zrobię dokładnie jak w książce. Przepis za J.Hamelmanem, piekłam z połowy porcji, wyszło 15 bułeczek.

Mięciutkie maślane bułeczki

750 g mąki chlebowej
345 g wody
1 jajko (ok. 75 g)
60 g masła
45 g cukru
38 g mleka w proszku
15 g soli
38 g świeżych drożdży

Mieszamy wszystkie składniki i dobrze wyrabiamy - aż uzyskamy średnio rozwinięty gluten.
Zostawiamy w misce pod przykryciem na 1 godzinę.
Dzielimy ciasto na 15 równych kawałków (według J.H. na 12), formujemy okrągłe bułeczki i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia - zostawiając niewielkie odstępy między sobą. Przykrywamy i zostawiamy do wyrośnięcia - aż podwoją objętość - ok. 45 minut. 
Przed pieczeniem smarujemy po wierzchu rozpuszczonym masłem.
Pieczemy w 200 C przez 15-18 minut - aż się zrumienią. Po wyjęciu z piekarnika ponownie smarujemy wierzch roztopionym masłem.

20 comments:

  1. Aniu piękne! aż zgłodniałam...muszę je też upiec, pozdrawiam.

    ReplyDelete
  2. Piekne buleczki:) Idealnej wilkosci...i jeszcze sie cudownie polyskuja ;)

    ReplyDelete
  3. wyglądają pięknie!Też mam tę książkę, ale ciągle czekam aż mnie wciągnie pieczenie pieczywa, chyba najwyższy czas zacząć :D Ta mąka chlebowa to dokładniej jaka?

    ReplyDelete
  4. Już sam ich wygląd zdradza, że smakują GENIALNIE.

    Pozdrawiam! :)

    ReplyDelete
  5. Śliczne bułeczki!!! Przepis zapisuję i będę próbować:) Pzdr Aniado

    ReplyDelete
  6. Przepiękne bułeczki Aniu! Ależ mi się podobają! :))

    ReplyDelete
  7. wyszły idealnie, super!

    ReplyDelete
  8. ale równe! i jak pięknie wyrosły :)

    ReplyDelete
  9. są piękne z tą rumianką skórką.

    ReplyDelete
  10. piękne zdjęcie. Aż chce się sięgnąć po jedną, a może nawet dwie ;) Małe cudeńka :)

    ReplyDelete
  11. Dziękuję serdecznie za komplementy!
    Zielenina - mąka pszenna chlebowa to typ 750 - można kupić w młynach. W sklepach (np. Kaufland)jest maka typ 650 - tez byłaby dobra.

    ReplyDelete
  12. Jakie one śliczne.Takie pulchniutkie

    ReplyDelete
  13. no , śliczne , puszyste i równiutkie , tak równiutkie ,że aż szok

    ReplyDelete
  14. o to to lubię, ze świeżym masełkiem, serem żółtym i pomidorkiem ;)

    ReplyDelete
  15. O matko i corko! A jakiez one idealnie rowne! Od linijki normalnie :)
    I tak pieknie rumiane. Sliczne Aniu :)

    Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  16. Ania aleś piękne buły upiekła!
    Ty wiesz, że ja ten przepis w ogóle przegapiłam????

    ReplyDelete
  17. Pozwoliłam sobie zrobić takie bułeczki- pyszne, naprawdę rewelacja.

    ReplyDelete
  18. Czy można do środka dodać jakaś marmoladę?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nigdy nie próbowałam, ale nie widzę przeszkód :-)

      Delete