4 July 2009

tarta z cukinią i suszonymi pomidorami


Wczoraj przyszli do nas na kolacje przyjaciele, a że dzień gorący wymyśliłam lekkie letnie dania - na początek była tarta z cukinią i suszonymi pomidorami (na zimno). Bardzo lubię tarty, bo nie tylko pysznie smakują, ale można zrobić je z tyloma różnymi nadzieniami i za każdym razem mamy nowe danie! Od jakiegoś czasu króluje na naszym stole cukinia (obfite plony działalności ogrodniczej mojego męża), nie mogło więc zabraknąć tego pysznego warzywka również w tarcie!

Tarta z cukinią i suszonymi pomidorami

na spód:
200 gr mąki zwykłej
100 gr masła (lub pół na pół z margaryną)
1 jajko
sól

nadzienie:
2 małe cukinie (żółta i zielona)
1 cebula
2 ząbki czosnku
8-10 kawałków suszonych pomidorów
2 łyżki oliwy
200 ml mleka lub śmietanki
2 jajka
100 gr żółtego sera
sól/pieprz

Najpierw zagniotłam ciasto na spód i włożyłam na kilka godzin do lodówki. Następnie rozwałkowałam i wyłożyłam wcześniej natłuszczoną formę. Podpiekłam 20 minut w 190 C. W międzyczasie przygotowałam nadzienie - na oliwie podsmażyłam najpierw posiekaną cebulkę, potem dodałam czosnek i pokrojone na półplasterki cukinie, sól i pieprz. Gdy były pół miękkie odstawiłam. Pokroiłam na kawałki pomidory. Gdy spód był już podpieczony, wyłożyłam podsmażone cukinie, zalałam śmietanką rozbełtaną z jajkami (mieszankę trzeba dobrze doprawić solą i pieprzem) i na wierzch ułożyłam pomidory i na koniec posypałam tartym serem.
Ponownie zapiekałam około 30 - 35 minut również w 190 C.
Upiekłam tartę wcześniej i podałam już ostudzoną na przystawkę razem z sałatką z mieszanych liści (sałat, rukoli, roszponki) polanych winegretem.
Smacznego!

9 comments:

  1. swietnie brzmi,bardzo by mi taka tarty smakowala :))

    ReplyDelete
  2. tez robiłam dzisiaj tartę, ale na słodko:) bardzo lubię tarty więc ta na pewno by mi posmakowała:)

    ReplyDelete
  3. Gosi@, viridianka - dzieki!

    ReplyDelete
  4. Ja też jestem fanką tart, z cukinią jeszcze nie robiłam, a że wyglada pysznie to i ja zrobię!

    ReplyDelete
  5. Ależ apetycznie wygląda ! Uwielbiam cukinię, więc taka tarta na pewno by mi smakowała :)

    ReplyDelete
  6. Cudna! Robię bardzo podobną. Zawsze świetnie smakuje. :)

    ReplyDelete
  7. Mile Panie, dziekuje za entuzjastyczne komentarze i serdecznie Was pozdrawiam!

    ReplyDelete
  8. Pysznie wygląda ta tarta :) co podałaś jako dalsze dania? :) nie umiem wymyślić menu na takie spotkania

    ReplyDelete