2 August 2011

placki z cukinii lekko orientalne


Na naszej działce cukinie rosną jak na drożdżach, szukam więc różnych przepisów by urozmaicić naszą cukiniową dietę ;-) Te pyszne, aromatyczne placuszki wypatrzyłam w książce "Mums know best" aut. Si Kinga i Dave Myersa. Dodatek w postaci garam masali nadaje tym placuszkom zupełnie nowego wymiaru! Mnie najbardziej smakują z odrobiną jogurtu greckiego. Można je też mrozić, choć oczywiście nie będą już tak chrupiące jak te świeże. Świetne jako przekąska na przykład do piwa ;-) lub do obiadu wraz z innymi warzywkami.

Placuszki z cukinii lekko orientalne

3 nieduże cukinie, starte na tarce
1 cebula również starta na tarce
1 ząbek czosnku,posiekany
olej
ok. 100 g mąki "gram" (z ciecierzycy)
2 jajka, rozbełtane
1 łyżeczka przyprawy garam masala
150-200 g fety
1 zielone chilli bez nasionek, posiekane
garść świeżych listków kolendry (lub pietruszki), posiekanych
garść świeżych listków mięty, posiekanych
sól/pieprz

Ucieramy cukinie i cebulę na dużych oczkach i zostawiamy na sicie ok 15 minut. Po tym czasie dobrze odciskamy płyn. Na patelni rozgrzewamy olej i smażymy odciśniętą cukinię wraz z czosnkiem aż się zacznie lekko rumienić. Odstawiamy by nieco przestygła.
Jajka mieszamy z mąką i garam masalą, gdyby konsystencja była zbyt gęsta dodajemy parę łyżek mleka. Kruszymy w palcach fetę i dodajemy do masy mączno-jajecznej wraz z posiekanym chilli, posiekanymi listkami mięty i kolendry. Dodajemy też sól i pieprz, mieszamy i na koniec dodajemy przestudzoną cukinię, całośc jeszcze raz mieszamy. 
Na patelni rozgrzewamy nieco oleju i smażymy nasze placuszki - około 1 łyżki ciasta cukiniowego na 1 placuszek. Smażymy z obu stron do uzyskania złotego koloru i przekładamy na papierowy ręcznik by odsączyć tłuszcz. Podajemy gorące! Mnie smakują najbardziej z odrobiną jogurtu greckigo :-)


6 comments:

  1. Robiłam placuszki z cukinii, ale bez fety. Chętnie wypróbuję Twój przepis:)

    ReplyDelete
  2. wyglądają pysznie, na pewno spróbuję :)

    ReplyDelete
  3. Kolejny raz widzę fetę w przepisie na placki. Chyba muszę wypróbować :)

    ReplyDelete
  4. Ale bym pojdla takich placuszkow cukiniowych, mniammm:-)

    ReplyDelete
  5. Ja też nigdy takich nie robiłam.Dzięki za nowy przepis.Pozdrawiam

    ReplyDelete
  6. Ja robię często ale nigdy nie mroziłam. Muszę spróbować

    ReplyDelete