14 June 2009

waniliowa panna cotta z truskawkami

Parę dni temu oglądałam program "Saturday Kitchen" i jednym z gości James-a Martina był Paul Rankin. Przygotował on pyszną waniliową panna cottę z morelami. Ponieważ mamy sezon na truskawki, pozwoliłam sobie na małą adaptację przepisu. Tak więc panna cotta według Paul-a Rankina a reszta to moja fantazja. Nie muszę dodawać, że deser pyszniutki!
Przepis jest moją propozycją do "Sezonu truskawkowego".

Waniliowa panna cotta z truskawkami

300 ml śmietanki 30 %
1 cała wanilia
10 gr żelatyny
100 ml skondensowanego słodkiego mleka
350 ml maślanki
miseczka truskawek
2-3 łyżki grenadiny
2-3 łyżki wódki

Najpierw przygotowałam panna cottę, czyli wlałam do rondelka śmietankę, przecięłam wzdłuż wanilię i nożem zebrałam nasionka, które dodałam do śmietanki. Wrzuciłam też skórkę z wanilii i zagotowałam wszystko. Zdjęłam z ognia i wyjęłam skórkę z wanilii. Wsypałam żelatynę i mieszałam aż do rozpuszczenia się dokładnego żelatyny. Dodałam skondensowane słodkie mleko, wymieszałam i zostawiłam by nieco przestygło. Następnie dolałam maślankę i przelałam do filiżanek i wstawiłam do lodówki.
Po kilku godzinach panna cotta była gotowa! Zostało mi umyć i obrać truskawki i zmiksowałam je z grenadyną i wódką. Zostawiłam na godzinę by się przemacerowało (dałam do lodówki). Następnie zanurzyłam na chwilkę filiżanki z panna cottą w naczyniu z gorącą wodą, by łatwo odchodziły. Przełożyłam je na talerz, wylałam obok truskawkowy sos i gotowe!
Bardzo, bardzo smaczne!

6 comments:

  1. bardzo apetycznie wyglada :)) i piekne kolorki ma :)

    ReplyDelete
  2. Uwielbiam panna cottę! Tak piękną jak ta pożarłabym w sekundę!:)

    ReplyDelete
  3. A ja jeszcze nigdy nie próbowałam, piękna!

    ReplyDelete
  4. Piękna panna cotta, a szczególnie jej do twarzy w towarzystwie truskawki...

    ReplyDelete
  5. Z truskawkami musi być wyborna...

    ReplyDelete