6 June 2009

owocowe ciasto na maślance z kruszonką


To przepyszne ciasto wypatrzyłam parę dni temu na blogu Kass. Okazało się wyjątkowo smakowite i już planuję upiec go, na przykład z malinami!
Mam tylko małą foremkę więc zrobiłam z połowy porcji. Przepis podaję za Kass w zmniejszonej wersji:

Owocowe ciasto na maślance z kruszonką

1/2 szklanki maślanki
1/2 szklanki cukru
1 i 1/4 szklanki mąki
1 duże jajko
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 szklanki oleju
pół cukru waniliowego
owoce - truskawki na przykład

kruszonka:
75 gr mąki
50 gr masła
75 gr cukru

Składniki ciasta wymieszałam w misce i wylałam do foremki. Wymieszałam składniki kruszonki i lekko ugniotłam. Poukładałam na wierzchu owoce i posypałam kruszonką. Piekłam 35 minut w 175 C.
Wyszło rewelacyjnie! Polecam!



3 comments:

  1. hihihi,juz chyba wszyscy tutaj piekli te pyszne ciacho :)))),ostatnio przewaznie z rabarbarem :))

    ReplyDelete
  2. Pyszniutko wygląda! Mniam!:))

    ReplyDelete
  3. Aniu cieszę się że upiekłaś, prawda że dobre? ja wczoraj zrobiłam z rabarbarem...też pyszne!
    Pozdrawiam.

    ReplyDelete