1 June 2009

tarta z zielonymi szparagami



Pogoda dziś w Krakowie pod psem, co chwilę pada deszcz i nie zanosi się na szybkie zmiany. W związku z tym postanowiłam, że chociaż na talerzu będzie wiosennie i kolorowo.

Tarta z zielonymi szparagami

ciasto:
2 szklanki mąki pszennej
175 gr masła
szczypta soli
1 jajko

nadzienie:
1 pęczek zielonych szparagów
150 ml mleka lub śmietanki 18%
2-3 jajka
sól/pieprz
ok. 70 gr sera żółtego

Składniki na ciasto do tarty wymieszałam i ugniotłam. Następnie włożyłam do miseczki i dałam do lodówki na kilka godzin. Następnie rozwałkowałam i wyłożyłam natłuszczoną wcześniej formę do tarty. Nakłułam widelcem, przykryłam papierem i wysypałam kulkami do pieczenia. Zapiekłam ok 20 minut w 190 C.
Szparagi zblanszowałam (ok 4-5 minut). Jak przestygły pokroiłam je na mniejsze kawałki.
W miseczce wymieszałam mleko z jajkami, dodałam soli i pieprzu. Ser starłam.
Na podpieczony spód wyłożyłam szparagi, zalałam mlekiem z jajkami i posypałam serem. Piekłam około 35 minut w 190 C - aż lekko zbrązowiał wierzch.


2 comments:

  1. Właśnie na dziś planuję tartę ze szparagami. Tylko myślałam o białych. Zielone też mam, więc jeszcze się zastanowię, bo widzę, że z zielonymi ładnie kolorystycznie się prezentuje :)

    ReplyDelete