12 June 2009

fish molee czyli aromatyczne rybne curry z mleczkiem kokosowym


To ostatnie danie, które przygotowałam z dorsza kupionego w wielkiej ilości parę dni temu.
Postanowiłam zaprezentować tu 3 dania kuchni indyjskiej na bazie tej samej ryby a każde zupełnie inne. Mam nadzieję, że zachęcę Was do kulinarnej podróży w ten zakątek świata.
Tym razem ryba w sosie curry z mleczkiem kokosowym! Osobiście uwielbiam dodatek kokosa, czy to wiórków czy mleczka, bardzo łagodzi on danie nadając przepyszny kokosowy aromat. Fish Molee to oryginalnie danie ze Sri Lanki, bardzo pikantne. Podobnie jak i pozostałe moje propozycje, najlepiej smakuje ze zwykłym ryżem basmati.
Przepis za Naomi Good "Indian Cooking":

Fish Molee

75 gr filetu z dorsza bez skóry
2-4 łyżki mąki
4 łyżki oleju
2 cebule pokrojone na cienkie plasterki
2 ząbki czosnku, rozgniecione
1 łyżeczka kurkumy
4 zielone świeże chilli posiekane (nie miałam i zastąpiłam 1/2 łyżeczki pasty z czerwonego chilli)
2 łyżki soku z cytryny
175 ml gęstego mleczka kokosowego sól

Rybę myjemy i kroimy na kawałki ok 2 cm. Ja dorzuciłam jeszcze okrawki, które pozostały mi z filetowania ryby, zrobił się trochę bałagan na patelni ale szkoda mi było wyrzucić. Obtaczamy następnie w mące i smażymy krótko na patelni z obu stron, po czym wyciągamy na osobny talerz. Na tą samą patelnie wrzucamy cebulę i czosnek i smażymy aż zmięknie i się lekko zezłoci. Dodajemy kurkumę, chilli, mleczko kokosowe, sok z cytryny i sól i smażymy na wolnym ogniu bez przykrycia przez około 10 minut, aż sos zgęstnieje. Dodajemy rybę i gotujemy pod przykryciem 2-3 minuty. Gotowe!

3 comments:

  1. To, tez do mnie przemawia, kolorowe i apetyczne! Wyszła Ci,Piękna Trylogia Rybna :)Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  2. Och i mi ta Trylogia Rybna baaaardzo podchodzi podniebiennie ;) Zapisuję do zrobienia :)

    ReplyDelete
  3. Fish molee is new to me.I am Basically from Hyderabad But I love dishes made with coconut milk and making it in a claypot will surely enhance the taste. thanks for the recipe. Check our restaurants Andhra Style Foods

    ReplyDelete