13 July 2012

ciasto z truskawkami


Przepis na to proste i szybkie ciasto znalazłam tutaj. Wyszło pysznie. W sam raz na niedzielny deser!

Ciasto z truskawkami

2 szklanki mąki pszennej tortowej
1/2 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szklanka cukru
1 szklanka kefiru
3 jajka
2-3 łyżki cukru waniliowego
1/2 szklanki oleju
1/2 kilo truskawek

kruszonka:
1 łyżka masła
4 łyżki cukru
4 łyżki mąki

Łączymy suche składniki w jednej miseczce a mokre w drugiej, mieszamy i łączymy. Mieszamy łyżką do połączenia się składników. Smarujemy dużą tortownicę masłęm, wykładamy spód papierem do pieczenia, wylewamy ciasto do tortownicy, kładziemy na wierzchu umyte i obrane truskawki. Mieszamy w miseczce składnii na kruszonkę i posypujemy nią ciasto po wierzchu, WWkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 C na około 45-50 minut. Przed wyjęciem srawdzamy patyczkiem. Zostawiamy do wystudzenia na kratce. P wystygnięciu wyciągamy z tortownicy. Gotowe!




 

4 comments:

  1. Takie ciasta bardzo lubię latem. :)
    Piękne u Ciebie :)

    ReplyDelete
  2. właśnie wsadziłam ciasto do piekarnika, tylko, że już nie znalazłam świeżych ładnych truskawek i moje ciasto zrobiłam z jabłkami :)
    robiłam już kiedyś podobne, więc wiem, że wszelkie baby i ciasta z maślanką/kefirem/jogurtem są warte grzechu ;)))
    p.s.
    w przepisie chyba zabrakło proszku do pieczenia, ja dałam 1 łyżkę stołową, mam nadzieję, że wystarczy...
    pozdrawiam

    ReplyDelete
  3. Aulik, oczywiście, że zapomniałąm dopisać! Dzięki za spostrzegawczość. Były 2 łyżeczki, już dodałam do przepisu :-) Jestem pewna, że z jabłkami też wyjdzie pysznie!

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete