15 March 2009

sałatka z kapusty pekińskiej z brzoskwiniami

Bardzo lub lekko pikantne sałatki. Ten przepis znalazłam dawno temu w jakimś czasopiśmie kulinarnym. Sałatka bardzo dobrze smakuje jako dodatek do obiadu, na przykład do smażonego lub pieczonego mięsa.

Sałatka z kapusty pekińskiej z brzoskwiniami
60-70 dag kapusty pekińskiej
1 puszka brzoskwiń
7 dag rodzynek

sos:
1 mały słoik majonezu (ja zastępuję jogurtem naturalnym z 1-2 łyżkami majonezu)
3 łyżki śmietany (ja dodaję opcjonalnie)
1 łyżeczka przyprawy curry
sól, pieprz

Kapustę myję, kroję na w miarę małe kawałki. Kroję również brzoskwinie. Rodzynki powinno się sparzyć, natomiast ja, podobnie jak w przepisie na sałatkę egzotyczną, podsmażam je na patelni na masełku. Mieszamy kapustę, brzoskwinię, rodzynki i zalewamy sosem. Wstawić do lodówki na 1 godzinę. Przed podaniem wymieszać. Jak ktoś lubi można przed podaniem pokropić sokiem z limonki/cytryny.

1 comment:

  1. Aaa.., to tutaj schowała się ta Twoja surówka! Ciekawi mnie efekt smakowy podsmażanych na maśle rodzynek. Wypróbuję przy następnej okazji. Dzięki i pozdrawiam cieplutko :)

    ReplyDelete