28 March 2009

muffinki z ananasem i czekoladą

Od czasu do czasu jak się spieszę i mam ochotę na coś słodkiego - robię muffinki. Parę dni temu wygrzebałam przepis na muffinki z ananasem (akurat miałam puszkę w domu) i po niewielkich modyfikacjach oto on:

Muffinki z ananasem i czekoladą

2 jajka
2 szklanki mąki
3/4 szklanki posiekanych drobno kawałków ananasa z puszki
1/2 tabliczki czekolady mlecznej posiekanej na drobną kostkę
3/4 szklanki mleka
1/4 szklanki cukru pudru
1/4 szklanki rozpuszczonego masła
1 łyżka proszku do pieczenia
szczypta soli

Przesiewamy suche składniki do miski, dodajemy jajka roztrzepane z mlekiem i masło, mieszamy aż składniki się połączą na gładką masę. Wtedy dodajemy ananasa i czekoladę i delikatnie mieszamy. Napełniamy foremki do muffinek do ok 3/4 wysokości i wkładamy do nagrzanego piekarnika - ok. 220 C na 20 minut. Porcja na około 8-10 muffinek. Ja podzieliłam na 12 bo tak było w oryginalnym przepisie i wyszły dosyć małe.

No comments:

Post a Comment