16 March 2009

skrzydełka w miodzie


Ten przepis dostałam lata temu od mojego kolegi, zakochanego w kuchni chińskiej. Skrzydełka stały się hitem. Świetne na spotkanie w gronie przyjaciół. Idealne do pieczywa czy piwa.

Skrzydełka w miodzie
(na 2 osoby)

8-10 skrzydełek z kurczaka
2 łyżki oleju
2 ząbki czosnku posiekane lub wyciśnięte
4 łyżki sosu sojowego
1 łyżka miodu
pół szklanki rosołu
szczypta mielonego imbiru

Skrzydełka obgotowujemy ok. 10 minut w osolonej wodzie.
Na patelni rozgrzewamy olej i miód, jak się lekko zrumieni dodajemy skrzydełka i czosnek. Smażymy 2 minuty. Wlewamy rosół i sos sojowy i dusimy pod przykryciem na średnim ogniu 10 minut. Potem zdejmujemy przykrywkę i smażymy obracając co jakiś czas skrzydełka aż sos wyparuję (zostaję na patelni gęsta aromatyczna masa, która oblepia skrzydełka. Następnie posypujemy imbirem i smażymy jeszcze 1 minutę.
Smacznego!!!

23 comments:

  1. Nie pomyślałam, aby wcześniej skrzydełka podgotować. To chyba spowoduje, że szybciej będą miękkie w środku.

    ReplyDelete
  2. Polecam skrzydełka usmażyć na głębokim oleju, pierwej otaczając je w w mące, ja użyłem 3 rodzajów mąki, kukurydzianą, ziemniaczana i pszenna. Smażyć w temperaturze ok. 175C przez 9-10 minut. Później przygotować sos na patelni i zredukować, aż zgęstnieje, można użyć mąki ziemniaczanej(1 łyżeczka) rozrobionej z wodą jak zagęszczacz. Następnie, wcześniej usmażone skrzydełka, wrzucić do patelni z sosem i wymieszać, aby pokryć każdy kawałek kurczaka.

    Przepis wyszedł bombastycznie!!

    Pozdrawiam,
    Igor

    ReplyDelete