19 May 2009

chlebki pita




Jesteśmy w domu wielkimi fanami kuchni z całego świata. Mamy też oczywiście swoje ulubione potrawy i specjały. Już od dłuższego czasu nosiliśmy się z zamiarem przygotowania falefeli. Kilka miesięcy temu zrobiliśmy pierwsze podejście do falafeli i skończyło się ono porażką (rozleciały się w smażeniu), ale my się łatwo nie poddajemy i tym razem się udało! Dotychczas zadowalaliśmy się jedynie domowym hummusem i kupnymi chlebkami pita. Tym razem falafele się udały więc nie pozostało mi nic innego jak wyprubować swoje siły i upiec chlebki samej. Przepis znalazłam u Tatter i okazał się sukcesem! Chlebki wyszły pyszne.
Poniżej przepis za Tatter:

Chlebki pita (10 szt.)

450 gr mąki pszennej chlebowej
10 gr świeżych drożdży
2 łyżeczki soli
280 gr letniej wody
4 łyżki oliwy

Mąkę wymieszałam z drożdżami, dodałam sól, oliwę i wodę, wymieszałam i zagniotłam ciasto (musi być gładkie). Zostawiłam na 1 godzinę do wyrośnięcia.
Podzieliłam na 10 części, uformowałam kulki i zostawiłam na 1 godzinę pod przykryciem.
Następnie rozwałkowałam kulki na placuszki ok 5 mm grubości i posypane mąka zostawiłam pod przykryciem na ok 20 minut.
Piekłam na kamieniu w 230 C przez ok 5 minut.

No comments:

Post a Comment