14 May 2009

risotto con i piselli


Risotto z groszkiem to bardzo smaczne wiosenne danie w sam raz na majową kolację. Przepis wyszukałam w mojej włoskiej książce "1000 e piu ricette della tradizione italiana di terra e mare". Zmniejszyłam ilość składników - po ugotowaniu mamy porcje dla 2 osób.

Risotto con i piselli czyli risotto z groszkiem

140 gr ryżu do risotto (np. arborio)
140 gr groszku zielonego (najlepiej świeżego, ja użyłam mrożonego)
50 gr boczku pokrojonego w małą kostkę
pół posiekanej cebuli
pół pęczka posiekanej natki pietruszki
masło
wywar warzywny (gorący) - około 1 litra
starty parmezan
sól/pieprz

W rondlu o grubym dnie (lub patelni) rozpuściłam masło, wrzuciłam posiekany boczek i cebulę i gdy się lekko podsmażyły wrzuciłam posiekaną pietruszkę. Następnie dodałam groszek i chochelkę gotującego się w osobnym rondlu wywaru. Po chwili wrzuciłam ryż i gotowałam przez 16-17 minut stale mieszając i dolewając wywaru. Pod koniec dosypałam soli i pieprzu.
Gdy ryż był ugotowany (troszkę al dente) odstawiłam, wrzuciłam kawałek masła i połowę parmezanu, wymieszałam i zostawiłam na parę minut.
Risotto po nałożeniu na talerze posypałam resztą parmezanu.
Smacznego!

1 comment:

  1. dobre :) jadłem dziś tylko dałem więcej boczku ;)

    ReplyDelete