8 May 2009

piwna polewka


Moją propozycją w ramach tygodnia kuchni staropolskiej będzie piwna polewka. Przepis znalazłam w książeczce "W staropolskiej kuchni" (aut. Maria Lemnis i Henryk Vitry). Jak autorzy podają - zupę taką jadano na śniadania. Moim zdaniem pyszna, może nie tyle na śniadanie ale wieczorem - rewelacja!

Piwna polewka

750 ml piwa
250 ml śmietany (nie kwaśnej)
3 żółtka
80 gr cukru
biały ser

Piwo wlewamy do rondla, zagotowujemy. Dolewamy śmietanę, mieszamy dokładnie i gdy się zagotuje ściągamy z ognia i "zaciągamy" żółtkami utartymi z cukrem (taki klasyczny kogel mogel). Ja wlewałam żółtka z cukrem powoli, stale mieszając.
W miseczkach kładziemy pokrojony w kostkę twaróg (lub pokruszony) i zalewamy gorącą zupą.
Smacznego!

1 comment:

  1. Piwna polewka to staropolska klasyka :) Czytałam, że była popularna potrawą śniadaniową, lubiana zwłaszcza prze panie, które wolały "lekki" posiłek, podczas gdy panowie raczyli się mięsiwem. Dziękuje, że wzięłaś udział w Tygodniu Kuchni Staropolskiej, serdecznie pozdrawiam :)

    ReplyDelete